Terima kasih Abah & Ummie

Terima kasih Abah & Ummie
Oleh : Laisa Habibuki

Matahari tak selalu cerah
Bunga-bunga tak semua merekah
Mimpi kita tak selalu indah
Tapi doa pasti diijabah....

Ummie.., sejuk udara ini adalah nasehatmu
Hangat mentari ini adalah senyumanmu
Cerah hari ini adalah semangatmu
Terima kasih Ummie..,

Abah., kuat hembusan angin bagikan usahamu
Tingginya langit bagaikan harapanmu
Gemercik air bagaikan ketenanganmu
Terima kasih Abah.,

Bila nanti aku arungi dunia
Bila nanti aku kan kugapai langit
Bila nanti aku taklukkan dunia
Bila nanti aku kan kuraih mentari

Aku inginkan doamu selalu ada
Aku inginkan doamu selalu menghampiri
Aku inginkan doamu selalu menemani
Aku inginkan doamu menjadi penyejuk

Waktu aku sedih doamu gembiraku
Waktu aku senang doamu pengingatku
Waktu aku jatuh doamu membangunkanku
Waktu aku salah doamu membenarkanku

Terima kasih Abah n Ummie doamu adalah doaku
Terima kasih Abah lindungi aku dengan doa
Terima kasih Ummie peluk aku dengan doa..

#Rindu_Abah_Ummie_Allhummaghfirlahumaa_Yaa_Allah

0 comments :

Post a Comment